Voyager 2

Zdenek zdej na atlas.cz
Středa Srpen 2 16:12:22 CEST 2023

Nám ještě běhá ve světě dost strojů s řídící jednotkou s procesorem řady 51. Pokud tam odejde kondík nebo tranzistor na výstupu, tak stále není problém je opravovat. Horší je to, když odejde třeba displej. Tam už se náhrada hledá hůř a upravovat program kvůli jinému modelu nedává smysl. Nejhorší je, když odejde třeba servo. To je konečná.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Wednesday, August 2, 2023 4:03 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Voyager 2

Jj. Před týdnem jsem demontoval řídící jednotku, kterou jsem před 20 lety celou vyrobil. Byly v ní dva procesory AT89C2051. Pro toho, komu to nic neříká, má to 2kB flash na program a 128B (opravdu 128byte) na data. Do dnes funguje. Ještě jsem našel i výpis programu, i v assembleru to byla honička se vejít do paměti. Používalo to teploměry 1-wire DS18B20.

(kdyby pro ně měl někdo použití, dost mi jich zbylo)

Martin Záruba