Re: OT Spotové tarify

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Úterý Srpen 1 15:59:09 CEST 2023

Mám spotový tarif od bidli energy již od dob pádu bohemia energy, získal
jsem ho tedy za podmínek, které dnes již snad nejsou možné, tedy bez
registračního(?) elektroměru.

Do času se spotřeba indikovaná obyč hloupým elektroměrem, který mám,
přepočítává pomocí typového diagramu dodávky.

Více snad výňatek smlouvy:

"Cena silové elektřiny se v každé hodině rovná ceně stanovené na denním
velkoobchodním trhu zajišťovaným
operátorem trhu OTE, a. s. Tyto ceny jsou k dispozici na
www.ote-cr.cz/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh.
Výsledná cena silové elektřiny je určena jako součet součinů hodinových
spotřeb a hodinových cen, vydělených
naměřenou spotřebou za dané období. U dvoutarifních distribučních sazeb
je obchodní složka ceny silové elektřiny
účtována stejně pro vysoký i nízký tarif."

"Naměřená spotřeba u zákazníků s měřením typu „C“ je do hodinových
spotřeb rozložená dle přiděleného,
teplotně přepočítaného typového diagramu dodávky TDD."

Komu by se nechtělo luštit data u operátora trhu, tady kdosi parsuje
jejich data do grafu, tak snad jen pro zajímavost:
https://spotmarketindex.cz/

JD