jednotka slunecniho svitu "S" na CHMU ?

Martin Hanek martin na hanek.net
Úterý Srpen 1 12:37:52 CEST 2023

Jsou to sekundy. Tady:
https://www.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/PR/grafy/slunce-lnk.html
/Všechny grafy zobrazují aktuální naměřená data z automatických
klimatologických stanic a jsou //*aktualizovány po 10 minutách*//.
/To by odpovídalo max. hodnotě 600s v grafu.

Tady: http://www.infomet.cz/index.php?id=read&idd=1316785051
je popis:
Globální záření je kvantitativní veličina, jeho okamžitá hodnota udává
ve wattech na metr čtvereční (W/m^2 ), z časového průběhu během dne se
dá nasčítat denní suma globálního záření v joulech (kilojoulech,
megajoulech) na metr čtvereční.
Naproti tomu *sluneční svit* je veličina, která v daném okamžiku může
mít pouze dva možné stavy — "svítí — nesvítí". Sluneční svit je
zaznamenáván, když Slunce svítí, tedy když přímé sluneční záření
přesahuje určitou prahovou hodnotu. Délka slunečního svitu za den
(měsíc, rok) je pak prostým součtem času, kdy byl zaznamenán sluneční
svit. Měří se v hodinách.

Martin Hanek