Instalace Win10

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 28 12:21:50 CEST 2023

Kam chodíte na dostatešně malé CF karty? Já si suším pár karet s velikostí
do 1GB, ale docela bych snesl pár rezervních 512MB nebo menších - tedy pokud
možno nepoužitých, ty staré stroje se s většími často nesnášejí.

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: pátek 28. dubna 2023 10:25
Předmět: Re: Instalace Win10

čt 27. 4. 2023 v 15:59 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal:

> Kvůli obměně strojového parku má snad skoro každý k dispozici nějaký
> starý HW, který se už na nové věci nehodí a skončil by v ekodvoře.
> Takže i náklady jsou (kromě skladovacího prostoru) prakticky nulové.
> Vyplatí se udělat si image disku, kdyby starý disk chcípnul. A mít pár
> náhradních starých PATA disků.

Tooltip: Mám malou sbírku starého PC HW. PATA disk je první věc, co umře.
Takže je nahrazuju CF kartami.

Praktičtější než image je mít rovnou druhou CF kartu a k tomu redukci do
slotu:

https://www.suntech.cz/delock-redukce-ide-40-pin-na-compactflash-interni-do-slotu_d107306.html

To mluvím od diskách pro 386-ky, tzn. něco kolem 200MB. Samozřejmě, v
nějakém pentiu II použijete PATA disk řádově v GB, těch je pořád dost i
živých, případně jsou redukce mezi SATA a PATA. Ale pro ty dědečky 286-486
je lepší ta CF karta, tam může být problém použití novějšího PATA disku
40GB případně SATA disku s redukcí na PATA.

Pavel Kadečka.