OT: virtualizace PC

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Duben 27 19:49:23 CEST 2023

Ahoj ve spolek

K té virtualizaci HW HDD na virtuální HDD.

Tento zdroj https://www.joe0.com/2017/09/27/how-to-convert-physical-windows-computer-to-virtualbox-virtual-machine/ je popsán přesně tak jak to má fungovat. Tímto díky na odkaz.

Migroval jsem WinXpPro do VirtualBoxu.

1/ hdd ze starého pc, které občas botovalo ale pak zatuhlo jsem hodil do PC s win10_32. Začal jsem  pomocí disk2vhd.exe migrovat ze zdrojového, to dojelo jednou do 10%, příště zas do 5% atd.

2/ Takže hdd  kaput. Do lednice s ním. Podařilo se dostat cca do 55%, pak zase konec.

3/ Stejně je to špatně, vzpomněl jsem si, že kolem roku 2005 jsem párkrát sundal desku z hdd a vyčistil plošky na DPS u konektoru k hlavám. Sundal jsem a bingo. Normálně to tam šlo do zelena. Po vyčistění hdd jako za mlada, tedy goto 1 tentokrát už do 100%

4/ Vytvořený soubor *.VHD jsem podstrčil podle návodu nejnovějšímu VirtualBoxu, nastavil klasické XP pc a bootnul jsem. Naběhlo.

5/ Nainstaloval jsem do XP poslední Extension_Pack7.0.8, rebot a TMA. Bootoval, nezobrazoval.

6/ Pokud jsem po restartu a F8 zvolil stav nouze nebo VGA boot, tak se zobrazovalo.

7/ Odinstaloval jsem v XP Extension_Pack7.0.8, po rebootu se zobrazovalo.

8/ Mám staré obrazy xp ve VirtualBoxu, tak jsem koukl, jaká verze Extension_Pack tam běhá. Měl jsem tam 6.1.38.

9/ Stáhl jsem Extension_Pack6.1.38, nově pack nainstaloval do VirtualBoxu 7.0.8, jenže chyba. Ať jsem dělal co dělal, tak v XP mi stále nabízel Extension_Pack7.0.8.

10/ Stáhnul jsem VirtualBox6.1.38, přeinstaloval přes 7.0.8.

11/ Ve VirtualBoxu6.1.38. jsem do winXp nainstaloval Extension_Pack6.1.38.

12/ po spuštění XP už fungovalo vše ok včetně dynamického resize.

13/ reinstal VirtualBox7.0.8. a boot WinXP vše jak má běžet včetně dynamického resize i bezešvý režim.

Ještě proč. Je to pro jedno SVJ. Program se už neaktualizuje a instalačky se nenašly ani na netu. Pouhé přenesení kopie složky nefungovalo.

Takže kdyby někdo, tak tady je jak jsem bojoval já.

Míra