OT: jak pokročila digitalizace zdravotnictví

Úterý Duben 25 17:04:57 CEST 2023

Chodil jsem dneska po doktorech a nestačil jsem se divit. V sobotu jsem
sekal trávu a nejen doma (tam aspoň vím, co v trávě mohu očekávat), ale
chtěl jsem to trochu posekat i okolo plotu z venku. Nevzal jsem si
pořádné boty, ale jen pantofle. Tak se stalo, že od sekačky odlít šutr,
praštil mě do nohy a taky tam lítal kus hliníkového drátu z plotu. Tomu
drátu jsem nevěnoval pozornost... Noha mi postupně začala napuchat, až
jsem s tím šel dneska k doktorce.

Obvoďačku mám moderní, erecept mi poslala na mobil. Tam je kód, ale není
z toho vidět, co mi napsala. Zároveň mě poslala na polikliniku na
chirurgii, prý co kdyby. A s tím, že pokud chirurg bude chtít ten recept
změnit, že to není problém.

Na poliklinice se na obrázek z RTG chodili všichni dívat a nechápali,
stejně jako jsem nechápal já. Měl jsem tam malou ranku průměr asi 2 mm a
v noze 2 cm dlouhý drát, ale asi o 3 cm dál a dost v hloubce. Nevěřil
bych, že sekačka udělí lehkému hliníkovému drátu takovou rychlost, že se
dostane tak daleko. Chirurg mě poslal znova na rentgen, ať mi ten snímek
nahrajou na CD a poslal mě s tím do nemocnice, že mi to budou operovat
pod rentgenem. Že nechce trápit ani mě, ani sebe s tím, že by to tam
hledal. Vydriduši si za CD počítají stovku, jako by si to nemohli poslat
po internetu.

V nemocnici doktor ten snímek z polikliniky nedokázal otevřít, prý že má
starý počítač. Tak mě poslal znova na RTG, že to bude rychlejší. Pak mi
to operoval na malém sále. Půl hodiny mu trvalo, než ten drát našel.
Když jsem mu říkal, že doktor z polikliniky mě tam poslal proto, že mi
to bude dělat pod RTG, prý nojo, ale to tady nemáme. To bych vás musel
vzít na velký sál. Ale pak tam sestře říkal, jak je dobrý, že to našel i
bez rentgenu. Ach jo.

Nakonec jsem mu v mobilu ukázal ten erecept. Prý nojo, ale tam máte kód
pro lékárnu a do toho my nevidíme. Tak aby se to nekomplikovalo, mi
napsal nový recept.

Tak nevím, ale myslel jsem, že když si hrajou na erecepty a na
provázanost dat a "funguje" to už tak dlouho, že to fakt bude fungovat.
Nebo jsem natolik mimořádný případ, když se nechám posílat mezi
obvoďačkou, poliklinikou a nemocnicí, že zrovna tyhle instituce mezi
sebou nedokážou spolupracovat?

Anděl