Re: Step down - úvaha

Pondělí Duben 17 15:32:00 CEST 2023

Klíčové slovo je synchronní usměrňovač. Pokud máte už řídící obvod
zdroje hotový a chcete tam něco dobastlit, tak nějaký budič, který to
umí. Třeba IR2104, pro větší kapacitu FETů IRS2184. Teď jsem zrovna u
Farnella kupoval step down obvod NCP1034, taky řídí dvojici FETů a mám
dojem (ještě jsem datasheet nepřečet) že má adaptivní řízení dead time.
Ty IR mají pevný a pak se to nedá dobře použít pro vyšší frekvenci.
Tenhle chodí až do 500 KHz.

Před 25 lety jsem tohle řešil s obyč. logikou a to tak, že se s tím
baterky nabíjejí i vybíjejí. http://piknymburk.cz/obrazky/pr250.jpg
Zdroje na obrázku jsou 30 a 100A (pro 100A jsou tři moduly paralelně).
Ta logika (destičky nahoře) byla docela vopruz a pokud v tom něco
odejde, strašně blbě se to hledá. Ale ty zdroje kupodivu stále chodí,
maximálně někdo odpálí tranzistor, když tam připojí baterku obráceně. Už
jsem je připravil na to, že jak některý zdroj odejde, je potřeba ho
udělat znova a líp.

Anděl