M1T 242

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 14 22:35:35 CEST 2023

No já toho tam mám asi kapku víc, než jen rozhozené napájení. Mimochodem -
je naprosto úžasné, že obě varianty schématu uvádějí pro ty operáky +/- 12V.
Akorát, že to WSH dává 15V, a to i podle katalogového listu, i podle
reality - a upečené ho nemám.

Jeden z nich má "nějak" rozhozené měření, takže nevím, jestli za to může
rozsypaná reference, nebo nějaká jiná radost, a zdá se mi že ta 7805 v
tomhle kusu hřeje kapku víc, než by měla. Ale krmení jsou čistá, nekmitá ani
jedno. Napadla mne kacířská myšlenka nahradit tu 7805 nějakým stepdownem, je
to přece jen "jenom" na napájení logiky, třeba by se to dalo - ona to ta
7805 tahá z cca 10V, takže to vytopí docela dost.

Druhý kus má "jen" nestabilní poslední digit. Akorát že tak o deset
hodnot... Tam už to fakt není o výměně tantalů, relátek nebo toho hybridu,
tam se taky děje něco dost nepěkného a bude se to blbě lovit, to může být i
v té logice. A fakt najít jedno konkrétní hradlo v konkrétním broukovi je
porod.

Chci to opravit, protože se mi ty potvory líbí a rád je používám (jo a
klidně bych vyměnil tu digitronovou za LED, jsou sice krásný, ale LED se mi
líp čtou), zatím se v tom rejpu druhý večer, uvidíme.

Pavel Kutina