Re: Rychlost velkovýroby elektroniky?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Duben 14 02:48:58 CEST 2023

No to je taková zvláštnost dnešní doby:
- Na západě super technologie, ale problém s přebujelou regulací a
administrativou, není šance postavit továrnu dřív než za X let, přestože
by to technicky i organizačně šlo do měsíce.
- V rusku se na administrativu a regulaci můžou při troše snahy
vykašlat, ale totální šlendrián, korupce, ... možná taky v rámci návratu
ke stalinizmu mají z kašlání na regulace a administrativu strach.

Přitom takovej Citroen před 100 lety:
"Výstavba trvala pouhých 6 týdnů.  Zde zavedl pásovou výrobu, kde se
začaly vyrábět tisíce dělostřeleckých granátů. Ještě před koncem války
továrna vyráběla až 35 tisíc kusů denně"
https://www.auto.cz/historie-automobilky-citroen-od-ozubenych-kol-pres-zbrojovku-k-vyrobe-aut-136829

Řiditelné koutové odražeče asi nic moc nezmůžou, ten dron letí nízko,
takže jich radar stejně moc najednou nevidí a co vidí, tak jsou úhlově
daleko.

V případě těch Íránských dronů je také otázka, jak kvalitní taková
dokumentace je, jestli náhodou není použitelná jen s tam dostupnými
díly. Případně je aspoň jeden díl, kde sankce fungují, možná něco k
navigaci?

úplně OT:
Fiala má pravdu, že ceny vyřeší trh. Jen by mu musel rozvázat ruce. Aby
nic nebránilo vietnamci zítra nakoupit plnou dodávku jídla v Polsku,
Německu, nebo od zemědělců a pozítří ho přímo z tý dodávky prodávat u
metra, nebo na parkovišti před obchoďákem.

PH