Zasuvka pro rozvody 12V

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 13 21:13:18 CEST 2023

Boční namáhání je problém pro všechno co není velkej krám. Ale dovedu si
představit vytištěnou věc do hluboké krabice, kde budou utopený až po
začátek ohebné části a to celé třeba krát 6, nebo 8.

Proudová zatížitelnost, nevím jak velký máte byt, 12V mi přijde moc málo
pro tahání na větší vzdálenosti.
Měď 1mm^2 má 17 mΩ/m. když vezmu kabel 2,5, tak 10 m má tam a zpátky 136
mΩ. Takže když na začátek pustím 13, je to tak do 10 A. Takže takovej
rozvod by byl řekněme do 10 A v součtu, tak akorát na ty jacky.

Uznávám, že 4x16 s paralelními dráty by mělo 1 mΩ/m tam+zpět, takže po
10 m bude při 40 A úbytek 0,4 V, ale nevím jestli bych chtěl tahat 4x16.
To je kabel jak prase:-) Další věc jsou vopruzy s jištěním takových
vysokoproudých, nízkoimpedančních rozvodů.

Takže kdybych tohle dělal, tisknul bych ten díl pro zapuštění 6x barell
jack a upostřed 1x ten Amass XT60E-F co tu na něj byl odkaz. Pod tím
step-down, pro ty jacky a do toho modelářskýho pustit z rozvodu 24 nebo
48. A na všechno aspoň polyswitche na straně 48 V.

Když bych si s tím chtěl víc vyhrát, udělal bych do toho chytrou
softstart+pojistku, která omezí oprskávání konektorů při zapojení,
detekuje zda se nabíjí C, nebo trvá zkrat a detekuje objevení se zkratu
za chodu. A taky oznámí "nahoru", když detekuje, že jí výkonová část
shořela ve vodivém stavu a tam stykač vypne celej rozvod, nebo sekci.

PH