Re: digestoř pro pájení

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Duben 12 22:26:19 CEST 2023

Když mluvíte o pájení a odsávání výparů, tak jednu malou zkušenost.
Dělal jsem před několika lety pro jednu firmu malé moduly a vyráběl to doma
na koleně.
Protože jsem to letoval ručně, udělal jsem v dílně odsávání - ventilátorem
120mm.
Pak mě štval ten kravál, tak se ventilátor ze zdi přesunul ven na konec cca
metrové roury.
U to bylo snesitelné, jen to šumělo.
No a v té době jsem dělal v kuse tak 3 měsíce ty moduly a docela dost mě
bolela hlava.
Myslel jsem si , že to z těch výparů z tavidla, tak jsem přidal výkon na
odtah..
A bylo to stejné , horší.
Až když bolela hlava i kamaráda co mi pomáhal jsem se dovtípil, že to je z
toho trvalého podtlaku co v
dílně byl.   Když jsem to odsávání vypnul, tak bylo hej. Docela jsem se
natrápil, laboroval s tavidlem v pájce atd...