Re: Ročníková práce - posouzení zapojení

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 11 18:37:02 CEST 2023

Je to už sice hodně  OT, ale počítal bych u ročníkové práce, že ve škole
již student nabyl takových vědomostí, že je schopen problém sám analyzovat
a opravit.
Ano, dá se polemizovat, jestli k tomu má vybavení, nebo díly...
Ke zdroji........... ano, zdá se to složitější, ale komerční lab. zdroje
jsou řešené podobně a složitěji.
Za mě je to určitě dobře funkční byť se to zdá obvodově zastaralé..
Jo, dá se to udělat jednodušeji např s L200 , ale je to nebe a dudy...
Mám v oblibě tuto čínskou stavebnici:
https://www.aliexpress.com/item/1005003763656342.html
https://www.aliexpress.com/item/1005002420791959.html
umí to proud od cca 1mA a napětí od nuly, chodí to výborně a hlavně je to
včetně desky, STAČÍ OSADIT, ZABALIT...
Ideální je k tomu levný 12v 100VA toroid z halogenkám, kde sekundár složený
ze tří paralelních vinutí rozdělíme na tři samostatné a
 1 + 2  použijeme pro napájení zdroje S TÍM, ŽE SE VINUTÍ PŘEPÍNÁ 12V/24V.
Postavilo se jich hodně, vždycky když něco nefungovalo , bylo to problémem
se špatným pájením, nebo záměnou součástek.
Dobrý chladič, krabičku... Pokud si nějaký student chce v rámci ročníkovky
tu čínu postavit, věnuji k tomu pěknou přístrojovou skříńku i s chladičem.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#m_4200828150119019250_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

út 11. 4. 2023 v 18:07 odesílatel Jiří Linhart <hw.jirilinhart na gmail.com>