Linux -Arm STM32F

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Duben 5 18:07:32 CEST 2023

Netvrdím, že je to univerzální metoda. Někde jde použít existující
opensource knihovnu, blíž k hardware gdb někdy použít musím, ale nakonec
to vede na nějaké softwarové rozhraní typu data_exchange(void * ptr, int
len), které už v PC použít lze. A vše nad tím lze jako nativní kód
odladit a verifikovat.
Nasimulovat lze ledacos, na Linuxu jsem pomocí gadgetfs odladil i různé
USB třídy jako MSC, CDC a hlavně třeba jejich spojení do jednoho celku.
Ale samozřejmě nepsal jsem to od podlahy, vzal jsem hotovou knihovnu a
od ní se odpíchl.
Jak píšete, je to spíš na odladění některých algoritmů, někde se to
hodí, někde ne. Třeba do toho USB už bych se dnes nepouštěl, to je fakt
práce pro vraha, gadgetfs je takové "slepé střevo" linuxového jádra a v
každé verzi má trochu jiné chování. Stejně tak Ethernet, použil bych
něco hotového - prostě takový styl jako na ESP32. Tam do toho moc vidět
nemusím, hlavně když to trochu funguje.
Každý má určitou hranici složitosti, nad kterou je zbytečné se tím blíže
zaobírat. A každý jí má jinde. Já ji mám nastavenou zhruba na to USB,
spíš o něco níž a s věkem to dále klesá. Život je moc krátký na to, aby
se člověk mohl zabývat blbostmi, obzvlášť když už to oddřel někdo jiný.

Mrazík