arduino & PLC

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Středa Duben 5 13:35:57 CEST 2023

Ahoj,

V souvislosti s Arduino opta jsem si řekl, že je možná na čase se zase podívat na své znalosti v oblasti PLC. No a byl to rychlý pohled. Naposledy jsem něco dělal na nějakém siemensu (asi logo) v roce 1995. Takže si trochu pamatuji, jak se skládají žebříkové diagramy a podobně, ale to je tak vše. Vzhledem k tomu, že je tu nějaké IEC 61131, tak bych si myslel, že by mohl existovat nějaký přiměřený standard jak se dají současná PLC krmit a k tomu nějaký základní interpret toho standardu pro desky typu arduino.

Takže když si budu chtít udělat něco jako své vlastní PLC, tak vezmu nějakou knihovnu, k té doplním nějaké funkce vstupu a výstupu a ono to nějak zařídí, že k tomu půjde připojit nějaký univerzální vykreslovač žebříků.
Ale možná se pletu a jsem mimo rozsah free komunity.

Existuje něco takového? Jaký je vlastně současný stav ve světě PLC?

Díky