pen mouse --> Re: Trackball

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Středa Duben 5 09:18:16 CEST 2023

Obrázek lepší než popis. U tohoto prodejce je obrázek s vysvětlením ovládacích prvků:
https://www.aliexpress.com/item/1005004898023478.html

Je to vlastně pouze pro pravoruké ovládání. Tlačítko pod kolečkem je normální "levé" a je na něm ukazováček jako na každém jiném levém tlačítku. Ten samý ukazováček ovládá kolečko. To je zase stejné. Tlačítko na boku je "pravé" a je na něm palec. Při čtení se to musí zdát divné (když to píšu, tak mi to je divné), ale je to naprosto přirozené a doposud jsem nad tím nepotřeboval přemýšlet. Tlačítko (tlačítka) nad kolečkem jsou při práci "těžko" dostupná (chápej, musím se podívat na ruku, abych je trefil) a používají se k málo potřebným úkonům. Třeba nastavení rozlišení. Píšu v množném čísle, protože dražší verze mají těch tlačítek víc, ale podstata je stejná, třeba se tam dá rozsvítit laserové ukazovátko v režimu presenter.

Takže prostřední tlačítko mám "na klávesnici".
Takže při normální práci je to naprosto v pohodě a naprosto přirozené, jen v těch CADech, kde se používá "spoustu" tlačítek, tak tam mi schází.

Jindra

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 5. 4. 2023 0:07:05
Předmět: Re: Trackball
Jak se to prosím používá?

Místo klikacího kolečka se zřejmě používá to tlačítko pod ním, čekal bych.
Ale jak je to s pravým tlačítkem?
Třeba na tom odkazovaném webu je spousta fotek, ale všechny jen z levé
strany.

Jinde jsem našel i fotky druhé strany, ale tam už žádné tlačítko není.
To se místo něho používá to, které je nad kolečkem?
To by se ale mačkalo velmi obtížně, ne?

Díky.