MECH: prutokomer - bylo jehlovy skrtici ventil

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Duben 2 08:29:29 CEST 2023

Teda já nevím. Já mám vzduch-voda, s dvoustupňovým kompresorem, dvěma
kondenzátory a dvěma vstřikovacími ventily. Jak to funguje, se můžete
podívat tady: Chladivový okruh (ekovy.cz)
<http://www.ekovy.cz/ctirj/?urljednotka=demo5&ovladani=2> Venku je nyní
5,7°C , výparník má teplotu 2,5°C, takže jsem teplotně někde mezi
země-voda a voda-voda. Na výstupu teploty prakticky stejné, ale pomocný
kondenzátor (v obrázku chybně nazvaný výparník), zajišťuje, že z
hlavního kondenzátoru se chladivo (má cca 36°C) ochladí na 12°C, takže
na hlavním EXV1 není takový teplotní spád a současně se získané teplé
chladivo o teplotě 26,8°C přidává do druhého stupně kompresoru. Toto
"zesložitění" způsobilo, že COP s venkovní teplotou klesá mnohem
pomaleji, než u jednodušších systémů. COP mám nyní asi 4,9 , samotný
ventilátor (tedy vlastně obdoba čerpadla primárního okruhu) bere nyní
44W. (běží na 27 Hz). Nic jsem nekopal, nic nečistím celý chladivový
okruh je venku, takže i kdyby uteklo chladivo, nic se nestane a v létě
to umí chladit.

Martin Záruba