RE: Čtení polohy potenciometru bez ADC - variant 1B

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Čtvrtek Září 29 14:57:46 CEST 2022

Kdyby sel kolem JDC, rekl by: dej tam kvadraturni enkoder a na analogovy
reci nedej. JM
https://www.tme.eu/cz/details/pec11r-4220k-s0024/inkrementalni-enkodery/bour
ns/

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Thursday, September 29, 2022 2:44 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Čtení polohy potenciometru bez ADC - variant 1B

No hlavně je dost rozdíl, jestli přidám poťák a C, přičemž vím že to s
obyčejnou keramikou musí chodit, než tam dávat složitej obvod, řešit
jestli OZ splňuje všechny požadavky co do offsetu, rozsahu vstupního
napětí, rychlosti přeběhu, ... a až to nebude fungovat dle očekávání,
tak zkoumat co se děje, ...

Podle mě je to vypickej nápad jak si za cenu složitějšího obvodu
navyrábět víc ďáblíků skrytých v detailech, co pak vyskáčou a budou
škodit:-)

PH

Dne 29.09.2022 v 12:45 Jan Waclawek napsal(a):
> [...]
pilovite
> napatie linearne zavisle od preteceneho naboja, teda prudu.
> Pokial komparator v MCU nema prilis velky vstupny prud, tak mame dve na
99%
> linearne funkcie pre napatie, pilovite U(t) a usecku U(R) pre
> potenciometer. Uz len potom porovnavame kedy sa pretnu a na vystupe mame
> nieco ako linearnu PWM, ktoru uz lahko pochytame citacmi v MCU. Vlastne
> chcel som sa spytat, preco si komplikovat zivot predpocitanymi
> exponecialami, ked mozem urobit dve linearne usecky a eliminujem aj Rp...
:)