Re: Čtení polohy potenciometru bez ADC - variant 1B

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 29 12:45:34 CEST 2022

[preposielam]

Ahojte,

dovolim si zareagovat tuto na wekovu poznamku mojou otazkou pre
diskutujucich.

Este sme sa nebavili o nahradnej scheme pre C. ESR a ESL su asi v tomto
pripade nezaujimave ale taky zvod teda Rp, kazdy kondik nejake ma... A
podla typu C, tam asi budu pokazde ine hodnoty. To ma priviedlo ku otazke,
ze co je zle na variante 1B - prudovy zdroj + realny C, resp. generator
pily s jednym oz. V obidvoch pripadoch by malo byt teoreticky na C pilovite
napatie linearne zavisle od preteceneho naboja, teda prudu.
Pokial komparator v MCU nema prilis velky vstupny prud, tak mame dve na 99%
linearne funkcie pre napatie, pilovite U(t) a usecku U(R) pre
potenciometer. Uz len potom porovnavame kedy sa pretnu a na vystupe mame
nieco ako linearnu PWM, ktoru uz lahko pochytame citacmi v MCU. Vlastne
chcel som sa spytat, preco si komplikovat zivot predpocitanymi
exponecialami, ked mozem urobit dve linearne usecky a eliminujem aj Rp... :)

A.

Hm, no ale ved C je v tom vzorci ako RC takze ak to funguje pre R musi to
fungovat aj pre C uplne rovnako...

... no tak asi tam bude aj nejaky diablik... ;-)

wek