Re: Čtení polohy potenciometru bez AD

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Září 28 19:07:24 CEST 2022

Jsem hloupý a žeru seno.
Ale proč je u zapojení jako RC článek třeba řešit nějakou exponenciálu?

Když nemám AD převodník, tak můžu jen komparovat výsledné napětí na
nějakou fixní hodnotu (kdy se překlopí digitální vstup).
Tak pokud napájím potenciometr z napájecího napětí (tedy konstantního
napětí), a umím před měřením vybít ten kondenzátor, tak čas do
překlopení je přímo úměrný natočení potenciometru, ne?

Nebo mi něco zásadního uniká a já jsem totálně mimo? Pokud ano, tak jako
že se mi někdo naboural do účtu a napsal to on.

PL