OT Energeticke grafy

Neděle Září 25 15:33:36 CEST 2022

Třeba to tady někdo spočítá přesněji. Ale dělalo to na mě dojem, že za
těch 410 KKč, ze kterých dostanu 205KKč na dotacích, dostanu materiál
cca za 150 KKč. Zbytek je montáž (možná 3 dny práce?), projekt (typový,
tedy z větší části už hotový), revize a vyřízení dotace. Když si to budu
dělat za svoje, budu s tím mít práci, starosti s revizí, bez revize s
hasičema a s pojišťovnou. Takže firma se na tom napakuje, stát to
zaplatí, ale já to ve výsledku (se započítáním dotace) mám za docela
férovou cenu a bez starostí... tak proč bych řešil, že dotace je špatná,
když to využívají všichni? Zrovna tak dotace na zateplení a na pořízení
TČ mají za následek zlepšení životního prostředí a to snad za to stojí.
Nevím, jestli dotace na FVE jdou z emisních povolenek, ale pokud ano,
správně vytvářejí tlak na omezení spalování uhlí (snad i plynu) a
důležité je, že to funguje. Špatně je jen vyhánění cen emisních
povolenek různými spekulanty. S tím fakt nic nenadělám.

Anděl