Distribuovana baterka, was: Energeticke grafy

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 23 15:19:21 CEST 2022

Aj bez tych politickych kecov, ciste technicky: ak by sa to oplatilo v
malom, tak sa to urcite viac oplati vo velkom.

Inaksie povedane, celkom iste je vyhodnejsie, aby - ak baterkaren je vobec
riesenie, co je otazne - ich budovali elektrarne/rozvodne zavody.

Tie kecy o lokalizacii zdrojov so spotrebou su presne toto, kecy.
Existujuce rozvody su relativne lacne a existuju, kdezto nejake lokalne
vyvazovanie je v oblakoch a s potencialne kozmickymi nakladmi.

Samozrejme, externymi vplyvmi - dotacie, psychologicke nasilie - sa da
pokrivit kazda ekonomika.

> A kdyµ se tam započítá, µe málo vyuµitá
> baterie umře za stejnou dobu jako trochu víc vyuµitá,

Tak na taketo tvrdenie by som rad videl nejake seriozne data.

wek

PS. Na tych grafoch je vidiet, ze v CZ je trvala spotreba asi 5.5GW na com
je nasuperponovany asi 2-2.5GW denny rozkmit. To tie precerpavacky
nevykryju, maju dohromady 0.8GW. Ale ocividne sa o to ani nepokusaju, len
rano a vecer, t.j. viacmenej len tu "obciansku" "nad"spotrebu. Cez den to
ciastocne vykryva cca 0.5-1GW solarov, v podstate celych 7 rokov co je tam
(hm to je uz tolko co bola ta zlatokopecka vlna?).

Inak zaujimave je, ze v januari (v unoru) tie solary davaju asi polovicu
tolko co v auguste (v srpnu).