OT Energeticke grafy

Pátek Září 23 08:27:35 CEST 2022

Jen taková myšlenka - když jsem byl včera na exkurzi na Dlouhých
stráních. Ta elektrárna (2x 325 MW) bere elektriku v noci a ráno od 6 ji
zase dává. Včera že svítilo, čerpali vodu i chvíli odpoledne.
Němci dělají megalomanská bateriová úložiště a je otázka, jaký to má
smysl. Určitě to nebude mít takovou zásobu energie, aby to vydrželo
dávat řádově stovky MW po dobu půl dne a jinak je to pak jen na
vyrovnávání krátkodobých špiček. Teda něco, bez čeho se síť mnoho
desítek let obešla. No je pravda, dřív nebyly větrníky. Ale když naše
vláda chce docílit toho, aby bylo na střechách 200000 FVE, nabízí se
zajímavé řešení. Lidi s FVE přecházejí na spotové ceny a i když nesvítí,
v době levné energie nabíjejí baterku a v době nejdražší energie to do
sítě dávají. I kdyby do tohoto systému bylo zapojeno jen 100000 VFE,
každý má měnič 10 KW a baterku minimálně 10 KWh, je k dispozici pro
vykrytí krátkodobých špiček (cca do 1 hodiny) výkon 1000 MW. Navíc je to
decentralizované. Myslím že jako alternativa k těm velkým bateriovým
úložištím docela dobré. Přečerpávačky jsou samosřejmě taky potřeba, v
kombinaci s jádrem pak nevidím důvod provozovat plynové elektrárny. Jen
Němce a Rakušáky o tom asi nepřesvědčíte.

Anděl