Re: skutecna presnost tech lepsích multimetru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 22 13:34:39 CEST 2022

No, jestli se má měřit příkon, tak to je opravdu o dost horší. Pak je
ale zas otázka, jaký příkon. Aby se například nedošlo k tomu, že
elektroměr to sice nezměří přesně, ale je to přesně to, kvůi čemu je ten
příkon potřeba měřit:-)

Ten voltametr při při rychlých změnách polarity může kecat, protože
všechny elektrolytické věci jsou zárověň trochu ultracapy a
elektrolytické děje začnou až po "přebití" toho ultracapu. Proto lze
např. reálně měřit konduktivitu roztoků, aniž by to byla složitá
laboratorní procedura.

PH