Clanok o merani Edizonovej ziarovky, was: nieco s Poyntingom

balu balu na k-net.fr
Středa Září 21 21:30:33 CEST 2022

praveze nie su placate vobec. Drat 240 mm^2. Preto sa prehrievaju.

Ale su ohnute do tvaru vlakna tej Edisonovej ziarovky
https://dvaluch.web.cern.ch/temp/IMG_2129.jpg

Popozeram sa ci tu niekde v hale nenajdem referencnu sviecku a Bunsenov
fotometer. Dostal som napad na experiment podobny tomu z roku 1880,
akurat tento by nebol vo vakuu :-)))))