Banana Pi BPI-P2 Zero.

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Září 14 11:24:58 CEST 2022

Dobrý den,
Banana Pi BPI-P2 Zero dorazilo, udělal jsem nějaké testy a je to s tou
deskou tak, jak píšete.
Vyzkoušel jsem 8 obrazů, 4 oficiální obrazy, pak 3 armbiany a jeden
obraz z webu johang.se, kde jsou aktuální obrazy Debianu a Ubuntu:
- oficiální debian 10 nenaběhl, mnoho chybových výpisů do konzole
- oficiální debian 9 naběhl, ten jsem dal i na eMMC a fungoval
- oficiální raspbian naběhl, má GUI, dále jsem nezkoušel
- oficiální ubuntu 16.04 naběhlo, dále jsem nezkoušel
Je potřeba říci, že ty oficiální obrazy jsou dost staré nebo se starým
kernelem 4.xx nebo vychází ze starého systému  (ubuntu 16.04). Pak jsou
samozřejmě staré i balíčky (openssl 1.02) atd.
Dále neoficiální obrazy:
- armbian bullseye s kernelem 5.10 a armbian buster s kernelem 5.10
fungují z SD karty, aby jely na eMMC, musí se kompilovat jádro a uboot,
což je na mé zkušenosti a síly
- armbian trunk jammy s kernelem 5.15 naběhl, dále jsem nezkoušel, s
eMMC stejný problém
- image z johang.se naběhly, výpisy od serial konzole, HDMI a síť
nejely, dál jsem nezkoušel
Moje znalosti a zkušenosti nejsou takové abych ty nefunkční věci
"jednoduše" rozjel.

Na Vaši radu jsem vyzkoušel i desku Rock Pi S a tady je to mnohem veselejší:
- armbian trunk bullseye s kernelem 5.15 funguje - není to oficiální
build, dělá jej Radxa
- dietpi - oficiální build funguje, tkoušíme jej dále
- dále jsou od Radxy oficiální image debianu a ubuntu - taky fungují,
dále jsem je nezkoušel
Takže 3 obrazy od výrobce desky a jeden obraz nezávislý přímo na míru té
desce. WiFi a BT jsem nezkoušel.

U toho Rock Pi S osazují také SD NAND (mám desku bez ní), moc informací
o tom není, ale jak jsem pochopil, jedná se v podstatě o SD kartu v
provedení SOIC8 pro připájení na desku.
Takže přemýšlím, zda kupovat desku s SD NAND (a poměrně "složitě"
nahrávat obraz na ni) nebo tam raději dát nějakou průmyslovou SD kartu,
která by mohla mít podobnou výdrž.

Děkuji za tip.

Martin Hanek