OT MECH: Výklopný závěs

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Září 6 13:58:10 CEST 2022

Dobry den,

potřebuji navrhnout konstrukci výklopného závěsu (pro zakázkovou výrobu
u zámečníka). V podstatě jde o podobný výklop, jaký se používá u
zapuštěných dvířek kuchyňských skříněk otevíraných nahoru (třeba
HAFELE). Potřebuji na nich otevírat vodorovný poklop do úhlu cca 80st.,
hmotnost poklopu cca 200kg, rozměry 200x350cm. Poklop je zapuštěn do
roviny s okrajem šachty a závěsy nesmí být vidět (ano, jedná se o již
dříve diskutované molo :-). Na vzhledu příliš nezáleží, musí být ale
namontovány na svislé stěně šachty v rovině s okrajem poklopu a na
poklopu kolmo ke stěně šachty. Do stěny šachty bych nerad něco zapouštěl
(je to hustě armovaný železobeton), takže triviální řešení se zapuštěným
závěsem je až plán Z. Kdysi jsem kdesi zahlédl různá kinematická řešení
podobných problémů, ale samozřejmě jsem si to neuložil a teď ani nevím,
co bych měl přesně hledat.

Díky
jf