mech: vypocet potrebne kapacity vyvevy pro podtlakove upinani ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 5 20:19:49 CEST 2022

Hihi, výpočet u pneumatického nářadí...
Dělá se to tak, že se nářadí vyrobí, vezme se 5 kusů z výrobní linky,
pustí se v nějakém "průměrném" režimu, změří se spotřeba, zprůměruje z
těch 5 kusů a napíše do návodu ve 24 jazycích.

U toho stolu to podle mě prostě nespočítáte. Pokud je nějaká škrtící
díra 0.3mm někde až dole, tak se prostě bude různě ucpávat bordelem.
U pneumatického nářadí se binec vyflusne ven, tady se bude štosovat vevnitř.

Pokud ten stůl už máte, tak co Vám tedy brání si jeho hydraulický odpor
změřit?
Metod, jak to změřit je spousta. Od skutečného měřiče průtoku po výpočet
pomocí podtlakové nádoby o definovaném rozměru a změření rychlosti
jejího plnění.
Možná by to šlo i běžným domovním vodoměrem. Zaznamená i minimální
průtok vzduchu (teď jsem to prakticky zkusil). Jen by ho chtělo ho
překalibrovat pomocí stlačeného vzduchu.

Teoreticky by to šlo změřit i opačně, tj. změřit spotřebu vzduchu při
foukání skrz ten stůl ven, při tlaku třeba 0.7bar.
Ale tady právě bude zkreslovat to, že při tlaku ven se všechny díry
ideálně otevřou. Pří podtlaku se naopak budou zavírat prachem a jiným
smetím.

PL