[OT] graficke programovani ala scratch

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Neděle Září 4 18:07:05 CEST 2022

Ano, pred lety jsem spachal jakysi system "nodu" pro jednoduchou domaci
automatizaci. Pak jsem resil, jak to vlastne lidi budou programovat a
nasel jsem Blockly - udelal jsem kompilator v javascriptu, ktery prevadi
XML z Blockly do binarnich dat tech nodu. Fungovalo to prekvapive dobre,
az na to, ze se nepohodlne delaly nody a pak pripadne zmeny (to byla
skutecne tragedie). Ted mam rozpracovany novy system, kde nody maji JSON
konfiguraci. Potiz je v tom, ze Blockly je vylozene svisle orientovany,
zatimco monitory jsou vesmes sirsi nez vyssi, takze to nakonec tak uplne
user friendly neni.

P.B.