Re: Velikost solárních panelů

Neděle Září 4 09:01:21 CEST 2022

Tak to samosřejmě. Jenže tohle měl být původně ten nejjednodušší systém.
Pro napájení oběhových čerpadel (čerpadla jsou s frekvenčním měničem,
tedy mělo by jim stačit DC napájení) použít měnič, který z panelu bude
dělat 300V DC (když svítí). Tedy zajistí cirkulaci vody v okruhu vrtu a
bazénového absorbéru, který ten vrt bude přes léto dohřívat. Řízení
výkonu oběhových čerpadel (vstup 0-10V) navázat na funkci MPPT.
Jenže jednoduchá myšlenka se začne komplikovat, jak člověk vidí ty
možnosti, co by to ještě mohlo dělat. Baterka 2 KWh umožní, aby se
tímhle napájením přiživovalo, nebo i plně napájelo čerpadlo i když se
topí a i přes noc, nevím jestli v zimě. 450Wp panel na 90W čerpadlo
nejspíš v zimě stačit nebude. No jenže co s tím výkonem v létě? 450W a
jen přes den je dost na nic. Takže ze dvou panelů + z baterky už můžu
dohřívat bojler, napájet ledničku... No jen jak píšete, trochu se to
rozrostlo a všechno ostatní na tom bude dražší, než ty panely.

Anděl