Koloběžky - zpátky k technice

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Září 2 14:32:09 CEST 2022

Dobrý den všem,

1. Elektrický zámek, pro snadné uložení a vyzvednutí koloběžky na
balkóně, jak o něm byla řeč, si teda asi vyrobím. Viděl bych to na
nějakej posuvnej mechanizmus se závitovou tyčí atd. Nějaké takové jsem
viděl i na Ali, linear actuator, nebo tak nějak. Prostě plechová
krabička, ze který čouhá J z kulatiny a umí vyject a zaject až zmizí i
druhej konec. Povede do toho Eth kablík, v něm fáze pro BLDC motorek a
napájení relé, které ty fáze zapne/vypne/prohodí, podle koncáků.
Je to OK / nějaké lepší nápady?

2. Po cca 220 km se mi začala pootáčet přední vidlice. Jsou tam 2 inbusy
vel 6 mm, utažením se to asi zpelšilo, ale pořád se pootáčí.
Jak moc silně je můžu utáhnout? Můžu třeba na klasickej klíček typu
"fajfka" nasadit půlmetrovou trubku a pořádně zabrat?

Díky,
PH