Re: OT Elektrokoloběžky

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Září 1 11:53:23 CEST 2022

Stalo se mi to samé. Jsem prudší povaha, takže jsem na kruháči zabrzdil,
aby ten pitomec mohl projet, a zatroubil. Zaprvé jsem upozornil všechny
řidiče, že se něco děje, zadruhé jsem protroubil toho troubu na kole.
Zastavil a začal se vztekat. Prudší povaha a tělesná konstituce, která
se soukala z auta, udělala naštěstí své a dotyčný odjel.

Mám úzké a relativně vysoké auto (Suzuki Jimny) s velkými zrcátky. Už
jsem taky zažil cyklistu, který mi před křižovatkou stál za zrcátkem,
protože auto předjel zprava, ale zrcátko ne. Byl to zajímavý rozhovor.
Naštěstí jsem nevezl děti.

Každá úprava předpisu, které pozitivně diskriminuje jednu skupinu, vede
podle zákona akce a reakce k protiopatřením. Třeba k tomu, že od té doby
poměrně zásadně dodržuji v kritických situacích (před kruháčem, před
křižovatkou, kde hodlám odbočovat vpravo, v nepřehledných úsecích)
odstup od pravého obrubníku tak, aby nešlo použít pravidlo "pokud je na
vozovce dostatek místa". Není. Prostě tam dostatek místa nenechám.

Mimochodem, pokud stojíte před kruháčem a není tam taková ta cyklistická
zóna (dopravní značení V 19), předjíždět nesmí, protože to předjíždění
nemůže dokončit. Aspoň tak to na školení učili nás.

Standa