RE: Prodloužení přeskokové/bezpečné vzdálenosti inonizujícím zářením

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pondělí Říjen 31 17:27:39 CET 2022

Tohle je zajimavy problem.
Nemyslim si, že  na to najdete nějakou normu. Dost totiž závisí na tom, co se s tím prostředím děje - tj je tam proudění, je to izolované je nejaká šance deionizace.
Něco se mi plete ještě ze školy, že se bude jednat především o vliv Townsendova druhého ionizačního procesu. Ale o moc víc než to jméno ze mě už nedostanete 😊
Jen praktické pozorování co to udělalo, když výfuk z vypínače nějaký šikula naprojektoval přímo směrem na přípojnici.
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: pondělí 31. října 2022 14:58
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Prodloužení přeskokové/bezpečné vzdálenosti inonizujícím zářením

Dobrý den všem,

Mějme zařízení, které pracuje s napětím v řádu stovek V, v prostředí s ionizujícím zářením.

Jsou nějaké normy, nebo alespoň nějaké publikované poznatky, podle kterých by se pro určité napětí dala stanovit minimální vzdálenost sloužící jako pracovní izolace, tedy aby se při jejím dodržení dala garantovat funkčnost?

Díky,
PH