Re: RP2040 zkusenosti

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Říjen 31 10:00:16 CET 2022

zdravim,

rp2040 mame pouzito v projektu alternativni kostky pro lego NXT/EV3
https://maglab.fel.cvut.cz/open-cube/

pouzito hlavne z duvodu snadneho programovani v micropythonu a aktualni dobre dostupnosti a ceny...
PIO pouzivame myslim na UARTy pro EV3 senzory..

pracuji na tom ted dva bakalarsti studenti, tak doufame, ze po novem roce bude prvni verze HW uz trochu otestovana
a bude se moci udelat redesign HW, kde jsou nejake mouchy a treba se podari nekoho presvedcit,
aby nam zasponzoroval vyrobu nejake testovaci serie, ktera by se uz mohla pouzit ve vyuce..

nejake zkusenosti na vymenu by se nam urcite hodily :-) minimalne jeden z tech studentu pri posledni schuzce moc netusil
jak je to s temi dvema jadry, kdyz se pouziva micropython..
(micropython protoze se ho uci v prvnim semestru, kdy maji prave i ty roboty, pak prechazi na C...)

ukazovali jsme to v chodu na prazskem MakerFaire, chceme to kratce ukazat na robosoutezich co u nas budou v listopadu ..

kolega by rad vyrobil i verzi na ktere pobezi linux, jako je na EV3 kostce, ale zatim v tom pokud vim prilis nepokrocil,
nemohl se rozhodnout na jakem HW to zalozit...

v.

> Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 27.10.2022 21:45
> Předmět: RP2040 zkusenosti

Nevim, jestli to nekdo vazne pouziva, ja s tim ted delam jednu aplikaci
 a prijde mi to fajn. Napr. PIO bloky jsou uzasne, do jednoho jsem ted
 nacpal 2xSPI pro DA prevodniky (2x9 instrukci, ovlada i CS a LOAD) a 1x
 zpozdovac pro rizeni smeru RS485 (5 instrukci, nenasel jsem, ze by to
 bylo nejak integrovane v UART)

 Ta flexibilita je uzasna a taky si clovek pekne zaprogramuje v
 assembleru ;-)

 Jinak API je takove zakladni, ale DS popisuje periferie dobre a neni
 problem je pouzit v nejakem slozitejsim rezimu, treba s DMA. Dve jadra
 jsou taky prijemna, rychlost slusna, bezny program se da v pohode vejit
 do RAM a pak vadi jen otevrenost kodu ktery nejde zamknout (to jsem
 nakonec stejne jeste nikdy neudelal)

 FLASH jde pouzit asi jakakoli QSPI, jen je treba upravit bootloader.
 Ladeni pres picoprobe je rychle a bezproblemove vcetne integrovaneho
 VCP, jen VSCode mi uplne nesedi ale uz jsem zahledl nejaky navod pro
 eclipse - zkousel nekdo?

 Tak jestli to nahodou jeste nekdo pouziva, muzeme sdilet zkusenosti ;-)