Re: ARMy Geehy oficiálně v Česku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 29 16:07:01 CEST 2022

Možná jsem to napsal nešikovně. Pod pojmem "tvářit se jako fake-STM32"
chápu něco takového, že by se daný výrobek nějak snažil tvářit, jako že
je od STM.
Buď dokonce přeznačením nebo jinak.

Ale oni to APM32 veřejně prezentují jako jiný obvod. S plnou kompatibilitou,
ale v různých ohledech vylepšený. A to mně osobně nepřipadá jako podraz.
Něco jako za mého mládí "počítač kompatibilní s IBM PC, ale ne od IBM".
Nijak se neskrývají. Takže předpokládám, že kdyby byl nějaký relevantní
důvod
k žalobě, tak byste ji jako STM zřejmě podali.

Jestli opráskli dokumentaci neumím posoudit. Je to pro mě nové a tak jsem ji
zatím zas tak moc nezkoumal. Zajímalo mě jen to, v čem jsou tyhle obvody
jiné/lepší.

Moje osobní motivace v této akci je, že chci získat (snad) spolehlivý
zdroj chipů xxx32.
Dlouhodobě používám STM32 a mám s nimi postaveno několik konstrukcí, na
kterých
mi záleží. A nerad bych je předělával na něco jiného.
Píšu jako bare-metal, bez jakýchkoli knihoven kromě svých vlastních. Což
předpokládá
značnou znalost HW na úrovní registrů. Proto by pro mě případný přechod
na HW jiného typu byl dost pracný.

Jenže STM zjevně není schopno své výrobky dodávat na trh. Už tady několikrát
zaznělo, že vlastně ano, vyrábí jako o život a co já vím co. Jenže
realita na pultech
tomu zas tak neodpovídá.
Zažil jsem ještě i totáč, a strašně mi to připomíná tu dobu. Taky se
všude oficiálně
psalo jak se zvyšuje výroba a všeho je dost. No ale reálně se nedal
koupit ani
hajzlpapír. Sliby na desku člověk neosadí.

Pokud by na trhu bylo dost chipů STM32, tak by se zřejmě nikdo s nějakým
APM32
nezalamoval. Jenže není.
Takže za sebe - pánbůh zaplať za to, pokud se skutečně tyhle chipy APM32
dostanou na trh s nějakou rozumnou dostupností.

A jejich vlastnosti navíc (FPU, USB+CAN) jsou ještě navíc příjemným bonusem,
který třeba já docela využiju (dost používám CAN).

Aby nedošlo k mýlce: v původním mailu jsem psal, že dělám dost pro Amtek.
Ale dělám pro ně něco jiného, vývoj v oblasti průmyslového řízení.
Takže to, že tady píšu a budu testovat nějaké chipy, je moje hobby. Ne
práce,
za kterou by mě někdo platil. I když přiznávám, že doufám, že dostanu pár
vzorků i pro sebe.

PL