Re: ARMy Geehy oficiálně v Česku

V P vvitty01 na seznam.cz
Sobota Říjen 29 10:47:05 CEST 2022

Jo, z te dokumentace vznikle zhusta metodou copy paste to netvareni se jako
fake STM32 vubec nekouka :-(

Ale treba to jen opraskli od GigaDevice, vcetne preklepu a nekterych ne
uplne stastnych formulaci.

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 27. 10. 2022 23:11:16
Předmět: ARMy Geehy oficiálně v Česku
"V konferenci klid, žádné vášnivé téma, tak jedno info.

Dost dělám pro firmu Amtek.
A teď se intenzívně schyluje k tomu, že se Amtek stane oficiálním
distributorem ARMů firmy Geehy.
Protože mě ARMy baví, tak se zřejmě nějak namočím do jejich podpory. Ať
už oficiálně, nebo po kámošsku.

Geehy dělá ARMovou řadu plus-kompatibilní se STM32.
Není to žádný černý kopírovač, ale oficiální výrobce, který to dělá na
základě licence a vlastních vylepšení.
A netváří se jako fake-STM32, ale prodává to pod svým značením APM32.

Zatím jsem od nich dostal vzorky APM32F103 a APM32F072.
Ty jsem chtěl, ne že jiné modely nemají.
Tak budu testovat, a to včetně klimatických testů atd.

Docela zajímavý je ten APM32F103. Je to klasika jako STM32F103,
full-kompatibilní, ale celkem pěkně vylepšená.
Jednak je rychlejší, což je dáno novějším procesem výroby.
Ale kromě toho do něho strčili i single-precision FPU!
To u STM mají až vyšší řady.

A má ještě jednu pěknou vychytávku.
Jak známo, tak u řady STM32F103 je USB a CAN. Ale nejde použít oboje
najednou. Vzájemně se vylučují.
Takže se s tím nedá udělat převodník USB/CAN.
No a ten APM32F103 to má tak, že defaultně po resetu je to v rámci
kompatibility stejně.
Ale jedním bitem se dá zapnout režim, kdy fungují USB i CAN najednou.
Hodně se těším, až na to sfouknu nějakou testovací destičku (zatím mám
jenom pěkné chipy v krabičce).

Co zatím vidím jako drobné mínus je dodávaný SW. Udělali k tomu headery,
které jsou obsahově samozřejmě
stejné jako u STM32. Rozšířené o ty věci, které tam dali navíc.
Ale konkrétní zápis jednotlivých #define je udělaný formálně trochu jinak.
Takže asi nepůjde beze změny ve zdrojáku použít vlastní low-level
program C s jejich headery.
Samozřejmě se dají použít headery od STM32 a dopsat tam ty věci navíc.
Ale to asi (možná) není licenčně čisté.
Nebo se dají vzít headery z nějakých volných zdrojů, např. z projektu
libopencm3 nebo podobně.

Tak pokud to někoho zajímá, občas sem přihodím nějaké info, co je nového
na frontě APM32.

PL