Re: Záložní zdroj s externí baterií

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Říjen 28 09:24:54 CEST 2022

V souvislosti s těmito informacemi mám dotaz na toto řešení: Původně,
(nebylo moc peněz) jsem k FVE, kde mám nabíječ, který dává 48V (40-58
jde celkem přesně nastavit) koupil 4 olověné aku 12V 220Ah. Nebyly
drahé, ale nebyla to dobrá volba, i takto velké akumulátory jsou docela
měkota. Nakonec to dopadlo tak, že jsem koupil 16 LiFePo 202Ah. Napětí
na jednotlivých článcích se pohybuje obvykle mezi 3,2 až 3,4 V podle
nabití. BMS není nic moc, ale celkem to udržuje v rozumném stavu. 4
články mají tedy 12,8 až 13,6 V. Je mi líto se těch olověných za pár
korun zbavovat. Pokud bych tedy vždy ke čtveřici LiFePo připojil
paralelně jeden 12V olověný, vidíte nějaký problém? Nárazový odběr
střídačů (dosahuje cca  90A) snadno pobere LiFePo pro kterou méně než
C/2 není nic tragického. A jak odběr ustane, začne se pomalu dobíjet z
olověné, která se na celkovém odběru za těchto podmínek asi moc podílet
nebude, odhaduji to tak do 10A, což by jí taky nemělo vadit..

O kolik by se mohla zvýšit celková kapacita?

Vidíte nějaký důvod, proč je tato úvaha špatná?

Martin Záruba