RE: venkovní WiFi AP 2,4 nebo 5 GHz

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Říjen 26 15:59:59 CEST 2022

Záleží na lokalitě, ale je potřeba dopředu počítat i s obrovským zarušením
5GHz, ideální vzít notebook a proskenovat okolí, aby bylo vidět, kolik tam
toho skutečně je. Další ne příliš drahá varianta je 60GHz, tam bych se
zarušení na tak krátkou vzdálenost nebál a hlavně to skoro nikdo ještě nemá.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of IVAN KOZÁK
Sent: Wednesday, October 26, 2022 3:52 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: venkovní WiFi AP 2,4 nebo 5 GHz

Hezky den vsem,
panove chci se poradit. U svagra jsem pred nekolika roky resil prenos
internetu na jeho druhy dum ( penzionek).
Pouzil jsem TP LINK TL-WA 5210G 2 ks v modu Bridge.
Jede to v pasmu 2,4 GHz a rychlost dneska uz nic moc 54 Mbps.

Chce to nahradit necim rychlejsim a ja nevim zda jit do volby 2,4 nebo 5
GHz. Pasmo 2,4 se mi zda dneska uz silne pretizene a tech 5 GHz jeste tolik
veci nevyuziva. Ale i nyni to chodi na 2,4 GHz. Vzdalenost domu je mala cca
200m a viditelnost prima nicim nerusena.
Mate nejake rady, zkusenosti ci doporuceni aby to zase nejaky ten rok
vydrzelo.

Dekuji Ivan K.

---
http://klikni4.tiscali.cz