Re: Sekundové lepidlo a jedlá soda - bylo Super Glue and Baking soda

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 26 13:52:40 CEST 2022

Nojo,ale přece když něco není eko-bio-fairtrade, tak je zavrženíhodné a
nemůžu to použít.

Zkusil jsem to ještě s lepidlem Universum. To už stačilo trochu zatéct
do vrstvy sody.
Taky pak prakticky okamžitě ztuhlo, ale přece jen té půl vteřiny to
zůstalo tekuté.

Ten ztuhlý materiál (směs sody a lepidla) má celkem dobré mechanické
vlastnosti.
Takže na vyplnění nějaké mezery nebo chybějícího kousku je to asi docela
použitelné.
Ale pevnost toho spoje jinak vysoká není. Rozhodně ne taková, jako to bylo
v tom videu, kdy k sobě lepil 2 dřevěné lišty (já jsem to zkoušel
stejným způsobem).
Je ale fakt, že na jedné straně to drželo slušně, na druhé špatně. Takže
jako
celek pak nic moc. Ale možná je to jen tím, že to dělám špatně. Ta
nesymentrie
by tomu napovídala.

Bylo by fajn, kdyby to vyzkoušel i někdo jiný s jiným sekunďákem (a případně
i s jinou sodou). U mě může být problém i s tím, že to dělám v chladných
podmínkách.
Sekunďák z ledničky, teplota okolí při testu cca 15C.

PL