Re: odměřování polohy uni-max - rušení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Říjen 18 12:50:31 CEST 2022

Napřed humorná vložka:
Pokud chcete  vědět, jak je magnetické odměřování skvělé, je dobré
navštívit pana Jirku (za skoro stejnojmenné firmy).
Shodou okolností jsem na posledním Strojírenském veletrhu byl přítomen
jeho prezentaci jejich magnetických odměřování nějakému zákazníkovi.
Vyznělo to, že tím měří málem na nanometry a je to nejlepší způsob
odměřování.

Podle mě je magnetické odměřovaní takové odměřování pro chudé.
Výhodou je, že je levné a má často dost jednoduchou zástavbu i v
minimálním prostoru. Navíc u rotačních variant může být i v rámci jedné
otáčky absolutní a dají se zvládat i dost vysoké otáčky.

Ale na CNC bych ho rozhodně nechtěl. Ještě tak na nějakou balicí linku,
kde plus mínus nějaká desetinka...

Nicméně fungovat by to mělo výrazně lépe, než popisujete. Rozhodně to
nemůže jen tak samo virtuálně poskakovat.
Takže to bude nějaká kusová závada, nikoli typová nebo dokonce principiální.
Tedy dodání nějakých kondenzátorů něco možná zlepší, ale princip chyby
to zřejmě neřeší.
Chtělo by to asi hlubší zamyšlení. A kontrolou napájení by to asi mělo
začít.

PL