RE: Nalezení přerušeného drátu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Říjen 15 21:09:24 CEST 2022

Odrazy na vedení? Chce to pulzní generátor s co nejkratšími pulzy a osciloskop a podle doby odraženého pulzu pak zhruba zjistíte délku k poruše.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Saturday, October 15, 2022 8:40 PM
To: Martin Zaruba <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Nalezení přerušeného drátu

Robotická zahradní sekačka se pohybuje uvnitř drátu, do kterého jdou z doku pulzy, podle kterých pozná začátek a konec, aby věděla, jak se vrátit do doku. Pole je téměř homogenní uvnitř smyčky, vně velmi rychle slábne. Jak ale najít, kde se drát přerušil (někdo ho přeryl a samozřejmě neví kde)? Proud neprochází, magnetické pole není a elektrostaticky není co naměřit, protože drát je cca 5 cm v zemi.
Dokonce i když se na něj připojí síťové napětí, hledačka ho nevidí, zem je příliš vodivá. Napadá vás jak najít poškozené místo? Jednou jsem to dělal půlením intervalu, ale je to pakárna a izolace se poškozuje, protože jediné, co mě napadlo, je napíchnout jehlou a pak zase zalepit.

--

Martin Záruba