Nalezení přerušeného drátu

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Říjen 15 20:40:04 CEST 2022

Robotická zahradní sekačka se pohybuje uvnitř drátu, do kterého jdou z
doku pulzy, podle kterých pozná začátek a konec, aby věděla, jak se
vrátit do doku. Pole je téměř homogenní uvnitř smyčky, vně velmi rychle
slábne. Jak ale najít, kde se drát přerušil (někdo ho přeryl a
samozřejmě neví kde)? Proud neprochází, magnetické pole není a
elektrostaticky není co naměřit, protože drát je cca 5 cm v zemi.
Dokonce i když se na něj připojí síťové napětí, hledačka ho nevidí, zem
je příliš vodivá. Napadá vás jak najít poškozené místo? Jednou jsem to
dělal půlením intervalu, ale je to pakárna a izolace se poškozuje,
protože jediné, co mě napadlo, je napíchnout jehlou a pak zase zalepit.

--

Martin Záruba