Varianty riesenia IO-pinov

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 15 17:35:37 CEST 2022

Tak tohle mě zaujalo a zarazilo.
Mohl byste prosím uvést nějaké podrobnosti?
Použil jsem toto uspořádání už v mnoha konstrukcích, vždy bez problémů.
A vždy jsem měl pocit, že je to zcela OK a ctím katalogové parametry.

O spotřebě při statických aplikacích u současných HC technologií
(jsou-li dodrženy
napěťové úrovně na vstupech) asi ani nemá smysl hovořit.

Na straně se vstupem 3.3V použiju HCT s napájením 5V.
Pak je jeho úroveň pro H na vstupu někde kolem 2.2-2.4V, což CMOS výstup
i při
napájení 3V spolehlivě splní.
Na výstupu dá 5V, takže OK.

Na straně se vstupem 5V pak použiju AHC s napájením 3.3V. To na vstupech
toleruje
úrovně do 5.5V, takže vstup z 5V-systému mu nevadí.
A na výstupu dá maximálně svých 3.3V, takže taky OK.

Jsou to chipy za 2 koruny (po Vašem 0.1 E), které koupím i dneska v
kdejakém železářství.
A jedou na své plné rychlosti, takže ani v dynamických aplikacích nebude
problém.
Pokud by to mělo být ještě rychlejší, tak pak na 3.3V straně AHCT/ACT a
na druhé straně LV/LVC.

PL