Re: KiCad - otočení souřadnice Y, export do SVG

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Říjen 14 02:22:24 CEST 2022

Děkuji. :-)
Zrovna jsem pobíhal kolem stolu a řval "Hurá, hurá!", protože jsem tuto
informaci našel v jednom srovnání verzí:
https://techexplorations.com/blog/kicad/kicad-6-review-new-and-improved-features/
Borec tam právě psal, že  starý systém Y směrem dolů dělá problémy ve
spolupráci s jinými CADy, a tak to ve verzi 6 změnili.
Já to používám na Linuxu, a tam jako hotový balík je jen 5.1.9, proto
jsem to tam nikde nemohl najít.

Každopádně děkuji.

Oni (minimálně v té verzi 5.x) vůbec moc nedbali na absolutní souřadnice.
Pokud udělám třeba export dat pro šablonu, tak tam se sám přidá nějaký
offset počátku. Navíc různý v různých osách - v X je to 5mm, v Y je to 1mm.
Asi už to nebudu hledat a nainstaluju tu verzi 6.x, jestli je to tam
použitelnější.

Doufám, že v té verzi 6 budou opravené i další podivnosti.
Třeba zoom kolečkem.
Snad každý normální systém to dělá tak, že se zoom dělá kolem kurzoru.
Kde je kurzor, tam se poloha na obrazovce nemění.
Ale v tom mém KiCadu na Linuxu to při otočení kolečkem skáče po
obrazovce jako koza. Dost nepoužitelné. Tak snad to bude lepší.

Díky.
PL