Re: [OT] čtení hodnot digitálního kalorimetru

Čtvrtek Říjen 13 07:28:03 CEST 2022

cislo bez niceho je aktualni hodnota
M memory za predchozi obdobi
MC pokud se nikdy nemeni tak seriove cislo, jestli se meni, tak mozna jakysi
checksum
MD memory date, kdy se aktualni hodnota prepisuje do M a vynuluje
posledni udaj je nejaka identifikace meraku nebo typu meraku

Merene cislo je bezrozmerne, slouzi k vypoctu pomeroveho odberu. V odberove skupine
(cely barak) museji byt vsechna cidla stejna, vypocet se pak dela podle pomeru
techhle cisel, s prepoctem "polohy" mistnosti (bok, roh, vnitrek domu) a velikosti
radiatoru. Pokud se v posledni dobe neco nezmenilo, tak podle vyhlasky se cast
platby pocita z tech prepoctenych cisel, cast z podlahove plochy a cele se to na
zaver prepocita, aby mezi min a max platbou ve skupine nebyl rozdil vetsi nez neco
(matne tusim 40%), coz vsechno dohromady zpusobi, ze i kdyz nekdo netopi a ma trvale
vypnute radiatory a na meraku 0 a druhy topi stale naplno do otevrenych oken, tak
oba nakonec plati docela podobne.

D.O.