OT: Doporucte dron

Menšík, David david na mensikovi.com
Úterý Říjen 11 09:44:35 CEST 2022

Zde: https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/faq-casto-kladene-dotazy/
sekce Požadavky na registraci - jako provozovatel dronu se musíte
registrovat, pokud to není označeno od výrobce jako hračka, nebo máte
kameru na dronu. Na dronu nutná registrační značka.
Pro A1 (např. zmiňovaný DJI Mavic mini): tady jsem se spletl - můžete létat
nad lidmi, nikoliv však nad shromážděními, max. výška 120m, ve viditelném
dosahu. Samozřejmě nesmíte létat na zakázanými oblastmi.

U toho ATZ jsem prostě zavolal na letiště a zeptal se na profil ochranného
pásma a bylo. Pak jsem si odvodil max. výšku jak mohu létat.
Platí samozřejmě ještě ochranné zóny - např. zde:
https://www.letejtezodpovedne.cz/images/Ochranna_pasma.pdf.

Ve výsledku to není až zas tak složité, ale je to takové nemilé, když jste
na dovolené v EU a chcete si něco natočit dronem a pak na místě zjistíte,
že je použití dronu zakázáno :( (např v Itálii je období, kdy je zakázáno
létat nad plážemi).

David.