OT: Doporucte dron

Vladimír newlad na centrum.cz
Pondělí Říjen 10 13:51:25 CEST 2022

Před dávným časem jsme s Radkem V. něco tvořili, mnohem později jsem měl
DJI Mavic Air, a z počátku jsem byl nadšený. Ale postupně to vyprchalo,
každý se na mě díval jako na nějakého šmíráka, omezení (pokud budete
dodržovat předpisy) je dnes značné. Vybraný Mini3 Pro je v tomto ohledu
ještě dobrý, protože díky váze 249 gramů zůstává v kategorii pro
amatéry. Přesto doporučuji se s předpisy seznámit, může to ušetřit
značnou částku.
Co se týká parametrů, tak i tímto budete nadšen, fotky i videa jsou
úžasné. DJI používá systém Ocusync a ten dosah je tam opravdu veliký.
Legislativa však říká, že stejně nesmíte létat mimo přímou viditelnost
dronu, což u takto malého je zhruba 300 metrů :-).
Pokud je v nabídce prodejce, pak berte provedení Combo, je tam
příslušenství, které později stejně koupíte za mnohem víc peněz, hlavně
baterie..
Co se týká znalostí létání, tak ty mohou být u dronů této kategorie
zcela zanedbatelné. Když to zjednoduším, tak pokud vše dobře nastavíte
na zemi, tak to vlastně vůbec nemusíte řídit, proste jen pustíte kniply
a počkáte až tomu dojde šťáva. Pak sám přistane odkud vzlétl. Jaký
neskutečný rozdíl proti např. letadlům...

VN