Dálkové ovládání

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Říjen 8 11:51:23 CEST 2022

Zdravím,

řeším (tentokrát zcela soukromě) takovou ptákovinu - mám auto,
skoroveterána, který nemá ani takovou základní věc, jako je ovládání rádia z
volantu - teda, on nemá na volantu ani airbag, ale to už je proti tomu rádiu
detail :) A protože mám chytré rádio a v druhém autě to ovládání u stejného
rádia mám (Pioneer MVH-S420BT, velmi příjemná záležitost, fakt to docela
hraje, doporučuju), rád bych udělal nějaký dálkáč. Rádio umí ovládání po
kabelu (klasický odporový žebříček), ale tady ho nemám čím ovládat.

Mechaniku si vyřeším - je kam umístit panel spěti tlačítky, ale není, kudy
protáhnout ten kabel, prostě tam není nic, kudy by se dal protáhnout, žádné
stírací kroužky atd. Tak jsem si říkal, jestli by nefungoval bezdrát - no
jo, ale jak na to? Čím vysílat, aby v tom baterka vydržela nějakou
geologicky nezanedbatelnou dobu a mělo to rozumně krátkou odezvu a bylo to i
dostatečně malé, aby se to dalo do toho volantu vestavět? Na straně
přijímače mám hromadu místa a budu spínat pár odporů (nebo jeden digitální
potenciometr, to už je jedno), ale jak a čím vysílat?

Je to ani ne metr, takže by možná stačilo i infra, ale trochu se bojím
slunečního rušení, víc by se mi líbilo nějaké RF řešení. Nemáte někdo tip,
od čeho se odpíchnout?

Díky.

Pavel Kutina