Re: Software pro tvorbu a tisk štítků.

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pátek Říjen 7 09:11:36 CEST 2022

ZPL je super. Ty tiskárny nejsou úplně nejlevnější, ale zase bezproblémový.
Jen pozor, některý neumí https, takže pokud máte aplikaci v prohlížeči a
posíláte to tam jako http požadavek, tak novější prohlížeče to blokují jako
cross content. Dá se to obejít tak, že to pošlete na tu tiskárnu přes ftp.
Já to dělám normálně v php tak, že nahraju vygenerované ZPL přes FTP na IP
adresu tiskárny a ta to vytiskne. Není potřeba nic nastavovat, takto se
chovají ty tiskárny standardně, mají otevřený FTP port a co jim tam pošlete
to vytisknou. Je tam samozřejmě potřeba nastavit nějaké heslo, jinak pokud
si vzpomínám, je tam default 1234 nebo 0000. WIN ani žádný ovladač není
potřeba. My na tom tiskneme štítky pro dopravce a skladové štítky. Vše
vlastní řešení z php. Na labelary.com si jednoduše vymyslíte strukturu a
pak už to generujete svým programem. Únik dat přes labelary, jak tady někdo
zmiňoval, samozřejmě nehrozí, protože to je jen na otestování při návrhu
štítku, jak všichni jistě chápou. Ještě zmíním jednu záludnost, ta tiskárna
se dá přepnout do MUM a MUD, M jako milimetry, D jako dots. A pamatuje si
to i do dalšího tisku, takže to může rozhodit následující štítky. Dobré je
tedy na začátku každého zpl za ^XA vložit ^MUM nebo ^MUD, aby bylo
definováno jestli používáte souřadnice v dots nebo mm. Jde to pochopitelně
přepínat i v rámci jednoho ZPL, jak se Vám to bude hodit. Je také slušnost
na konci každého ZPL před ^XZ vložit právě ^MUD protože dots se bere jako
default a některé tisky/zpl třeba z externích API dopravců s tím počítají.
Když to pak omylem vytisknete v ^MUM tak je to pochopitelně mimo.

Kdyby byl problém, napište, případně i oni mají slušnou podporu, dokonce to
je obsluhované z ČR, takže se dá pobavit i s česky mluvícím člověkem.

Honza Půhoný