OT anekdota o jednoduchom software; was: Software pro tvorbu a tisk ?títků.

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 6 21:02:40 CEST 2022

>Co tak koukám, tak ve±kerá data ze ±títku odesíláte kamsi na server. Tím
>je myslím, řečeno v±e.

jj

>Osobně si myslím, µe spáchat jednoduchou ±ablonu v Qt by zabralo tak
>zhruba jeden víkend. Nic na tom není - v±echno, co dokáµete namalovat do
>widgetu, můµete jednodu±e vytisknout jako vektorovou grafiku.

Niekedy okolo roku 1995 som sa nemohol pozerat, ako sa uctovnicky trapia s
kalkulackou a pichackami (papierovymi), tak som napisal jednoduchy, ciste
konzolovy program, do ktoreho zadali cas prichodu a odchodu pre vsetky dni
v mesiaci a vyplulo to celkovy odpracovany cas, plus to ulozilo na disk v
ciste textovej podobe pre archivacno-kontrolne ucely. Nic na tom nebolo,
viem predsa pocitat s minutami a hodinami. Nieco ako jednoucelova
kalkulacka. S tymto bola plna spokojnost asi rok.

Potom prisli s poziadavkou, aby som pocital aj nadcasy/podcasy a este
nejake veci. To som ja blbec spravil, a potom som musel vysvetlovat, ze
napr. ako sa pocitaju percenta z udajov v hod:min a pod., ale potom to
znova vydrzalo par mesiacov.

Potom prisli s tym, ze maju novy uctovny software a ze im to s mojim
nesedi. Zistili sme, ze uctovny program nieco zle pocital, uz si nepamatam
co, nieco ako obedne prestavky alebo sluzobne cesty alebo neviem co. Takze
uctovnicky chceli, aby som im upravil moj program tak, aby to pocitalo
rovnako zle ako ten uctovny program...

Az vtedy som konecne pochopil, kde som spravil chybu.

wek