řízení relay boards (R421B16)

cizek.milan na seznam.cz cizek.milan na seznam.cz
Pondělí Říjen 3 19:47:04 CEST 2022

Ahoj,

měl bych dotaz, pokud máte někdo zkušenost s některými relay boards, co se
dají běžně koupit.
Mám R421B16, po MODBUS RTU, protože jich plánuji více a potřebuji adresovat.

Trochu nepříjemně mě překvapilo, že jak pro vyčtení stavu, tak provedení
akce je třeba adresovat jedno konkrétní relé.
Prostě mi v ovládacím protokolu chybí třeba věc, kdy bych jedním příkazem
sepnul/rozepnul více relé, třeba příkaz +2 bajty jako bitová maska.
Nikde jsem nic takového nedohledal.
Problém je, že to ovládání trvá celkem dlouho a iterovat 16 relé mi trvá
snad minutu, což je poněkud nepříjemné.

Tak se chci zeptat, pokud někdo používá nějaké podobné desky (ideálně 16
relé), které třeba tuto možnost umí, jestli můžete doporučit.
Případně jestli existuje nějaká možnost to přehrát nějakým alternativním
firmware, který by tu možnost ovládání měl.
Těch desek je dostupných hromada, přijde mi, že to dělá každý druhý číňan,
nicméně schéma ani konkrétního výrobce jsem nedohledal.

Děkuji.

Milan